I Gandsfjord karateklubb legges det til rette for å delta på stevner.

For medlemmer på Tigerpartiet er det desverre ingen stevner, da det først arrangeres organiserte stevner fra 8-årsalderen.

Medlemmer på juniorpartiet har mulighet til å delta på stevner etter at de er gradert. Dette for å sikre at de har den grunnleggende forståelsen for hva det innebærer å gå kata og kamp.På stevner grupperes deltagerne ut fra alder og vekt, for å få jevne klasser.

Et stevne består av to deler, kata og kumite (kamp).

IMG_8953.jpg

Katakonkurranse

Her ser vi et eksempel fra NM 2019, hvor Line går en meget bra kata.

Kata-delen er som regel først på dagen, og her stiller alle deltagere i sin klasse opp sammen, og så utfører deltagerne to kata foran dommere, som så gir karakterer basert på flere kriterier, såsom teknikk, spirit, etc.

IMG_8964.jpg

Kumite

Eik iført godt med beskyttelse deltar i NM 2019

Kumite innebærer at to og to deltagere i hver klasse går mot hverandre, og en kamp varer fra 1-3 minutter, ut fra alderstrinn.

De yngste deltagerne har som regel mye beskyttelse, vest, hjelm, susp, tannbeskyttelse, hansker og leggbeskyttelse. Etter hvert som de blir mer erfarne går de uten vest.
På et stevne er det vanligvis to kamper per deltager.

Som medlem av Idrettsforbundet er det ingen individuell premiering av barn under 13 år, så alle deltagere på stevner får premie.

Faste stevner i løpet av året i vår region:

I løpet av et år er det vanligvis to fightsamlinger i Gandsfjord, der absolutt alle kan delta.
- Her legges det opp til trening ut fra nivå, og vi anbefaler at alle deltar, fra hvitt belte og oppover.

Litt lenger sør er det "Lister-karusellen", som avholdes 4 ganger årlig i et samarbeid mellom klubbene i Lister-regionen.
- Her er nivået passelig for deltagere som har lyst til å delta på sitt første stevne, kravet er at de er gradert minst en gang.

Bryne Open, arrangeres som regel i slutten av Mai hvert år
- Her er nivået også passelig for de som har lyst til å delta for første gang.

Påmelding:
Vi informerer på trening om kommende stevner, og vi vil ha påmelding til stevner på Spond. På Spond finner du klubben med å søke etter Gandsfjord Karateklubb, eller trykk her for å gå direkte til klubben.

Transport:
Foreldre må selv sørge for transport til stevner. Vi er behjelpelige med å henge opp lister for samkjøring dersom det er ønskelig.

NB: Klubben dekker deltageravgift på stevner.