Oppstart høsten 2023

Velkommen til et nytt semester i Gandsfjord Karateklubb. Vi ønsker gamle medlemmer velkommen på trening fra og med mandag 14. august til ordinære tidspunkt.

Til alle nye som ønsker å teste ut karate hos oss er velkomne mandag 21. august. Dere kan teste oss ut i 14 dager.

Oppdaterte treningstider finner dere her:

Endring i treningstider

For å få trener-kabalen til å gå opp har vi måttet endre på treningstidene for våre yngste medlemmer, Tigerpartiet (5-7år).

De vil ha treningstidspunkt på TORSDAGER 17:30 TIL 18:15.

Spond

Vi be alle registrerer seg eller sitt barn på Spond. Her registrerer vi oppmøte på treningen og legger ut nødvendig informasjon. Følgende lenke:

Håper alle får en gøy og utfordrende treningshøst.

Norgesmesterskap i Fullkontakt 22. april

Årets NM i fullkontakt karate ble holdt lørdag 22. april i Timehallen på Bryne. Gandsfjord Karateklubb stilte med utøvere i både kata og fight i tillegg til dommere.

Dagen startet med kata, og juniorklassene var først ut. Viljar Mork-Jansson hadde øvd inn høyere kata i forkant av mesterskapet og møtte to andre motstandere i klassen sin. Viljar fikk gå to kata, og fikk tredjeplass.

Elisabeth Sandnes har lenge konkurrert i kata og har mange høyere kata å velge i. På årets NM fikk hun bryne seg på andre rutinerte motstandere. Det gikk dessverre ikke helt Elisabeths vei denne gangen, men dette er det første stevnet etter at hun tok steget fra juniorklassen til seniorklassen, og hun gjorde absolutt en god innstas.

Etter katadelen og den offisielle åpningen av NM, var det tid for kampene. Også denne gangen var juniorklassene først ut.

Viljar Mork-Jansson stilte også i fight. I første runde møtte han en motstander fra Etne Karateklubb. Viljar hadde kontroll på motstanderen og vant første runde. Benjamin Armstrong stilte i samme klasse som Viljar. Benjamin traff en motstander fra Sandnes Karateklubb i første runde. Det var en jevn kamp, men Benjamin fikk inn flere spark på motstanderen, vant runden og sikret seg finaleplass.

I semifinalen møtte Viljar en motstander fra Lista Karateklubb. Viljar fikk inn to kjappe spark mot hodet, vant kampen på poeng før de tre minuttene var ute og sikret seg finaleplass. Det var dermed duket for internoppgjør mellom Viljar og Benjamin. De to trener sammen og har ulike styrker, men Viljar vant denne kampen og kunne reise hjem med gull rundt halsen. Benjamin vant sølvmedalje.

Til tross for sin unge alder er Kevin Ersdal en rutinert fighter. Under årets NM møtte han en motstander fra Tromsø Karateklubb. Det var en jevn kamp med høyt tempo, men motstanden fra nord ble i tøffeste laget, og Kevin tapte denne kampen.

Etter noen år borte fra konkurranser stilte Lise Løvereide i fight. Første runde gikk lett som ingenting, siden motstanderen hennes ikke møtte, og Lise gikk rett til finalen. Her møtte hun en utøver fra Sandnes Karateklubb. Lise var hakket sterkere i finalen og vant gullmedaljen.

Også Eirik Grindheim stilte i kamp etter å ha vært borte fra karate-konkurranser noen år. I første runde møtte han en motstander fra Egersund Kyokushin Karateklubb, før han møtte en vesentlig tyngre og større utøver fra Tromsø i finalen. Også i denne klassen var Erik overlegen, og kunne ta med gullmedaljen hjem.

Som nevnt stilte Gandsfjord Karateklubb med dommere; Line, Sergio, Ulf og Yilmaz.

På vegne av styret og medlemmene i Gandsfjord Karateklubb vil vi takke Bryne Karateklubb for godt gjennomført stevne og gratulere utøverne våre med plasseringene og bra innsats.

Oppstart mandag 15. august

Vi starter opp med ordinære treninger fra og med mandag 15. august for eksisterende medlemmer.

Det blir nybegynnerinntak fra og med mandag 22. august.

Treningstidene er som før:

Klubbens gruppe på spond er:

Nybegynnerinntak fra 17. januar

Vi ønsker nybegynnere velkommen på trening fra og med 17. januar.

Barn 5-7 år - Tiger:

• Onsdager kl 17:00-17:50

Barn 8-11 år:

• Onsdager kl. 18:00 - 19:20

• Fredager kl 18:00 - 19:00

Ungdom/voksne fra 12 år:

• Mandager kl 18:00-19:30

• Onsdager kl 19:30-21:00

For mer informasjon, vennligst se klubbens treningstider.

Oppstart for alle partier

Godt nytt år!

Vi starter opp med trening for alle partier (tiger, barn, ungdom og voksne) fra og med mandag 3. januar. Dette gjelder eksisterende medlemmer. Treningstidene er som før.

For ungdom/voksen partiene er det kun mulig med 20 deltakere over 20 år. Husk å melde dere på via Spond (https://group.spond.com/BLDTJ).

Nybegynnerinntak er planlagt fra og med mandag 17. januar.

Gitt dagens smittesituasjon kan de bli endringer på kort varsel (jf. nye myndighetskrav eller anbefalinger).

Treningssamling / Gradering for svartbelter

Helga 5. til 7. november var Gandsfjord Karateklubb vertskap for Norges Kyokushinkai Karate Organisasjons (NKKO) tekniske treningsseminar med sortbelte-gradering (Dan). Shihan Antonio Pinero fra Spania var invitert som instruktør og graderingssensor for treningshelgen.

Den første treningen ble holdt fredag kveld, og var felles for alle deltakerne. På lørdagens to økter tok Shihan Pinero for seg Dan-kandidatene som en forberedelse på søndagens gradering. Resten av deltakerne hadde fellestrening med Shihan Jarle Sundvor og Sensei Roy Svendsen, og fikk inspirasjon fra andre enn sine faste trenere.

Lørdag kveld var det felles middag, og en fin anledning til å treffe venner fra andre klubber som vi ikke hadde sett på lenge.

Søndagens gradering startet allerede klokka 9. Mens Dan-kandidatene fikk kjørt seg, var det fellestrening for resten av deltakerne. Mot slutten av graderingen ble skilleveggene trukket fra, så det ble plass til sparring kampene (kumite). Dan-kandidatene fikk kjørt seg i 20, 30 eller 35 runder mot stadig nye, uthvilte motstandere. Alle Dan-kandidatene besto graderingen. I Gandsfjord Karateklubb har vi nå en ny Senpai; Tommy Thidesen, som klarte 1. Dan, mens Sensei Ulf Emsøy og Sensei Yilmaz Zorlu bestod 4. Dan sort belte.

Gratulerer!