Treningssamling / Gradering for svartbelter

Helga 5. til 7. november var Gandsfjord Karateklubb vertskap for Norges Kyokushinkai Karate Organisasjons (NKKO) tekniske treningsseminar med sortbelte-gradering (Dan). Shihan Antonio Pinero fra Spania var invitert som instruktør og graderingssensor for treningshelgen.

Den første treningen ble holdt fredag kveld, og var felles for alle deltakerne. På lørdagens to økter tok Shihan Pinero for seg Dan-kandidatene som en forberedelse på søndagens gradering. Resten av deltakerne hadde fellestrening med Shihan Jarle Sundvor og Sensei Roy Svendsen, og fikk inspirasjon fra andre enn sine faste trenere.

Lørdag kveld var det felles middag, og en fin anledning til å treffe venner fra andre klubber som vi ikke hadde sett på lenge.

Søndagens gradering startet allerede klokka 9. Mens Dan-kandidatene fikk kjørt seg, var det fellestrening for resten av deltakerne. Mot slutten av graderingen ble skilleveggene trukket fra, så det ble plass til sparring kampene (kumite). Dan-kandidatene fikk kjørt seg i 20, 30 eller 35 runder mot stadig nye, uthvilte motstandere. Alle Dan-kandidatene besto graderingen. I Gandsfjord Karateklubb har vi nå en ny Senpai; Tommy Thidesen, som klarte 1. Dan, mens Sensei Ulf Emsøy og Sensei Yilmaz Zorlu bestod 4. Dan sort belte.

Gratulerer!